Dylematy jakości zarządzania w szkole wyższej

Jakość zarządzania w szkole wyższej to jakość działalności kierowniczych, czyli jakość pracy zarządzających, którzy świadczą swe usługi menedżerskiej uczelni. jakość zarządzania uprawianego przez konkretnego menedżera jest konsekwencją jego wiedzy i umiejętności oraz predyspozycji osobistych, w tym intuicji zarządczej, niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji.

Doskonalenie jakości zarządzania wymaga wdrożenia efektywnego systemu zarządzania jakością opartego na zasadach Total Quality Control, Total Quality Commitment oraz dziewięciu kryteriach modelu znakomitości (doskonałości) EFQM.

Musimy pamiętać o tym, że globalizacja wymaga projakościowej restrukturyzacji zarządzania w organizacjach w celu zapewnienia ciągłego doskonalenia jakości zarządzania. Dotyczy to także szkół wyższych, które kształcą kadrę dla potrzeb gospodarki nie tylko kraju, ale także Europy i całego świata.

Doskonalenie jakości zarządzania wymaga innego spojrzenia we wszystkich organizacjach, w tym zwłaszcza w szkołach wyższych, na nowe paradygmaty zarządzania sformułowane przez P. F. Druckera.

Pobierz plik artykułu (PDF)